“Waarom ik zo graag voor mijn baas werk? Nou, ze is gewoon súper! Ze weet wat er onder werknemers speelt en reageert daar adequaat op. Ze laat vriendelijk, maar duidelijk weten wat er van ons verwacht wordt en biedt hulp als dat nodig is. Onderlinge ergernissen in ons team komen dan ook zelden voor. We zijn gewoon een topteam!”

Bent u ook zo’n baas?

Zijn uw werknemers ook zo lovend over u, omdat u de boel goed weet te managen? Weet u een goede werksfeer te creëren door vroegtijdig ergernissen uit de weg te ruimen? Dan heeft u het goed voor elkaar! De ervaring wijst immers uit dat tevreden werknemers beter presteren dan ontevreden werknemers. Logisch!

Soms loopt het net even anders

Jammer genoeg valt het in de praktijk niet altijd mee om alle werknemers bij de les te houden. Vaak vinden werkgevers het lastig om een goede balans te vinden tussen gewoon duidelijk zijn en er te snel bovenop zitten. Toch is dat van groot belang, want wat begint als kleine ergernis, kan gemakkelijk escaleren in serieuze problemen die werkgevers veel geld kosten!

Wij horen regelmatig verhalen van werkgevers die het gevoel hebben dat de boel uit de hand gelopen is en niet meer weten hoe ze de situatie op moeten lossen. Ontslag lijkt dan de meest voor de handliggende oplossing, maar een werknemer ontslaan, dat kan niet zomaar! Wat dan?

Herken ergernissen en roep hulp in!

Heeft u ook te maken met een werknemer die vaak te laat komt, zich niet aan afspraken houdt, of naar alcohol ruikt? Dan is alertheid geboden! Het is heel verstandig om u in dit soort gevallen tijdig bij te laten staan. Zo versterkt u als werkgever uw positie om tot een goede oplossing te komen.

Linea Rechta helpt!

Samen met werkgevers kijken wij naar mogelijke oplossingsrichtingen en bepalen samen de beste route. Wij adviseren en ondersteunen bij het vastleggen van afspraken en het opstellen van goede brieven. Desgewenst voeren wij een gesprek met de medewerker. Is de situatie zo uit de hand gelopen, dat ontslag de enige oplossing i